Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 8 maj 2014

Djur i bur

”Långvecka” på jobbet och det blir lätt lång-långa
dagar. Jag sliter som ett odjur, med varierat resultat…
Jag är som åsnan mellan hötapparna, ekorren i hjulet
och hunden som jagar sin egen svans. Ett helt j-a zoo!
 
Men jag ska inte beklaga mig (för mycket).
 
Dagarna går fort när man har roligt  mycket att göra.
Jag har ju mitt "vanliga" jobb som ingen tar ifrån mig jag
inte hinner fokusera på grund av /tack vare ett speciellt
projekt som pågår. Men projektarbetet hinner jag inte 
heller med grund av löpande* arbetet.
 
Det blir varken hackat eller malet!
Tur man har ett vanligt liv, som man kan prioritera
bort, för att få loss några extra timmar till jobbet!
 
”Mamma, när kommer du hem?”
Tja det blir väl strax efter du har flyttat hemifrån!
 
*intressant reflektion, i dessa tider:
Jag jobbar bokstavligt talat i vad vi kallar 
”running ” (production) på jobbet.
 
Men det ger  dessvärre ingen extra
merit till Göteborgsvarvet…
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar