Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 14 januari 2014

Varde ljus!

Vet inte på vilken dag Gud skapade ljuset, men då hade i alla
fall jag redan varit på IKEA och köpt en (eller flera) lampor!

Man kommer ju aldrig tomhänt ut från IKEA!

Söndagens besök var inget undantag utan resulterade i ett par lampor
(och en badrumshylla som jag MÅSTE lämna tillbaka, för även om
man "aldrig kan få nog med förvaring", så betyder det ju inte att man
behöver ställa upp hyllor för att förvara luft på. Där går ju gränsen!)

Behovet av lampor här hemma har däremot blivit akut i takt med att
min syn har drabbats av åldersnoja. Särskilt mitt mörkerseende är en
katastrof! (tror inte ens att det hjälper att öka intaget av blåbärskaka
och morötter äter jag redan mängder av) Men jag vägrar takbelysning!

Nu är det lampor i alla mörka vrår som gäller så att jag
ska slippa gå omkring hemma med en pannlampa!


Allt ljus på mig!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar