Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 12 januari 2014

Helgfri helg

Skönt med en helgfri helg!
"Ingenting" på schemat,
(bortsett från en handbolls- och två innebandymatcher)
Men det betyder inte att det finns tid att ligga på soffan!

Jag har påbörjat den (till lika ständigt pågående) obligatoriska
"nejnujävlarfårdetvaranogpåsamlandet" rensningen som alltid
känns extra aktuell varje år i januari. Läget blir liksom akut när man
försöker stuva undan julsakerna i lådor och förvaringsutrymmen som
redan är överfulla av "varförihelavärldenharjagsparatpåalltdethär"...

Men som vanligt måste jag börja med att "städa lite" innan jag
kan börja rensa och städa ordentligt och i vanlig ordning tar
därför både helgen och lusten slut innan jag är riktigt klar...

Jag började med att städa ut julen från köket och hänga
upp nya riktigt gamla gardiner redan i fredags kväll.
Lördagen gick åt till sportlogistik och trots lättlagad middag
på kvällen hanns det inte med så mycket annat. Idag har stöket
fortsatt och det har än så länge bara blivit... Stökigare!

Men innan jag är helt färdig får det bli ett snabbt besök på
IKEA för att hämta hem mer saker till samlingarna inspiration!

Lättlagat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar