Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 8 januari 2014

Lättare 2014

Trodde aldrig att jag skulle säga det här men:


...efter bara 2 dagar med ett betydligt mindre sockerintag
så är jag redan piggare! Jag hade gett mig själv dispens
från normala hämningar fram till och med trettonhelgen.
(det går ju som bekant åt mycket energi till att åka skidor...)
Men nu är fikafrossandet över för denna gången! Basta!
(Ja, bara frossandet alltså, inte allt fikande.)


Trodde länge att det bara var byxorna som krympt i garderoben.
(särskilt som "krympningen" inte bara gällde min hylla...)
Men nu får jag se sanningen i vitögat och inse att det goda
livet 2014 får bli så gott det kan - utan onödigt socker!


Så! Nu är det snart dags att hoppa i (de töjbara) löpartightsen!


På de senaste löprundorna har det gått tungt. Onödigt tungt.
Närmare bestämt två onödiga kilon. Per lår... Fördelen
med detta är att det finns stor potential för förbättringar!


Räknar med att milen kommer att gå betydligt lättare,
redan om en månad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar