Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 22 januari 2014

Känsliga läsare varnas...

...själv tittade jag inte på den grova nålen som satt i
armen när jag lämnade blod idag! Jag är ju rutinerad
blodgivare nu som har lämnat hela 2 gånger (enkel tvåa...).

Trots den grova nålen så kände jag ingenting, varken då
eller efteråt. Men sköterskan sa upprepade gånger att jag
skulle ta det lugnt med träning idag, så jag lyder. Mer än gärna!
Jag hade kunnat ligga kvar ett par timmar på britsen där jag låg.

Mitt blodvärde hade vågat sig upp till hela 129. Applåder!
(miniminivån för att man ska få lämna blod är 125...)
Måste vara all broccoli och höghöjdsträning!

Som vanligt fyllde jag i hälsoformuläret innan.
"har du den senaste tiden: varit utanför Europa, haft en infektion,
haft fler än x sexpartners, köpt sex av en prostituerad, tatuerat dig,
satt dit en piercing???" Nej, nej, NEJ!

Jag har inte ens tagit ett receptfritt läkemedel!
Inför nästa tillfälle ska jag rocka till det och äta en Panodil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar