Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 4 oktober 2012

Teknikens under

Jag är inte motståndare mot ny teknik, inte alls.
Men jag har ett tydligt krav på nya prylar:
De ska vara enkla att använda, och de ska fungera, ALLTID!

Jag hatar att läsa manualer, jag behöver tillgång till personlig
support 24-7. Supporten måste ha mycket lugn och tålamod...
Allt jag inte har!

Jag köpte en Iphone förra sommaren för att tvinga mig själv
att ta steget in i 2000 talet. (Helst hade jag suttit kvar i min
grotta och levt mitt problem teknikfria liv!)

I love it! Så klart! Snabbt blir man beroende. Men jag är livrädd,
ständigt på helspänn, för att någonting ska hända med den!
Ve och fasa om jag skulle behöva ta fram MANUALEN. *ångest*

Förra veckan hände det som inte fick hända! Den la av!
"Ingen service" var budskapet. Det gick inte att ringa!??
(Inte för att jag någonsin ringer och ännu mindre att någon
ringer mig, men man vill ju att det ska FUNGERA!!!)
 
Jag hade panik, vågade inte röra den. Gav den lite tid…
Lite mer tid… Inväntade nästa dag när jag skulle få träffa
min personliga servicetekniker för att få ett gott råd.

Äntligen morgon! Ett helgon uppenbarade sig: min tekniker!
Med gråten i halsen förklarade jag att jag hade ett STORT PROBLEM!
Tog fram telefonen och… Haleluja!!! Den fungerade igen!

Endel har helt enkelt Det med tekniken!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar