Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 23 oktober 2012

Säng, säng säng...

…sova, sova, sova…
 
Vi hade länge tänkt köpa en ny säng till sonen.
Men han var nöjd med den gamla, så vi väntade…
Men plötsligt för någon vecka sedan blev läget akut!
 
Ett par ribbor gick plötsligt av med ett brak!!?
 
Tur* att vi har nära till IKEA.
Det fick bli ett snabbt besök på det stora varuhuset.
(Söndag kväll, strax innan stängning.) Efter moget
övervägande** på sängavdelningen, så fick det bli
en relativt billig madrass till sonen.
(Han fick skylla sig själv när han valde att stanna hemma)
 
Men det måste vara något allvarligt fel på deras
självbetjäningskassor! Madrassen kostade ca 1300 
men slutsumman blev över 5000!!? Har de höjt priset
på värmeljus? Köpte jag alla deras nyheter på julavdelningen?
Frågorna är många, men jag har svaret…
 
Snabbt och lätt lastade vi in madrassen i bilen.
Inga problem att stänga bakluckan. Volvo V70 är
en mycket rymlig bil! När jag körde hem kändes bilen
allt annat än rymlig… Jag hade knäna vid hakan och
växelspaken snett bakom mig… Lite som att köra radiobil!
Men jag hade inte velat ha airbagen utlöst i det läget...
 
Hem kom vi i alla fall!  Och ingen montering krävdes det heller!
 
* Tur, eller dyrt?
**jag hade redan bestämt mig innan jag kom dit


Haveri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar