Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 26 oktober 2012

Simma lugnt!

Nu när regnperioden pågår som värst och man blir
blöt in på bara kroppen om man vågar sig ut genom
dörren, så kan det vara idé att gå till badhuset och simma.
Man blir lika blöt, men oftast är vattnet tempererat och
man kan gå in och värma sig i en bastu efteråt. Det är
mer praktiskt också att bada i baddräkt, än att utöva
klädsim i underställ, tights, jacka och skor…

Upplevelsen i simhallen kan vara mycket olika från
gång till gång. Ena gången är belysningen släckt,
kandelabrar med levande ljus står på bassängkanten.
Lugn musik på låg volym… Ingen trängsel,
inga som simmar i bredd…

Andra gånger så lyckas man pricka in ett tillfälle när
en scoutförening med 30 stycken 8-åringar tar simmärken…
("Motionsbana-endast vuxna" Vadå???)

Om man vill ha en riktig utmaning, så väljer man att gå till
badet när det är "Fredags-kul", sista fredagen i varje månad.
ALLA traktens barn leker "Hela havet stormar" på en uppblåsbar
hinderbana. Om de spelar musik i bagrunden så är det i alla fall
inget man hör… Konstigt nog brukar det gå bra att koppla ifrån
allt larm och simma sina längder ändå. Det brukar inte vara
någon trängsel i motionsbanorna dessa dagar…

Belöningen efteråt låter inte vänta på sig:

Hämtpizza på vägen hem!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar