Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 9 oktober 2012

Höstdepp

Nu är det lätt att dras ned i den allmänna deppen över
mörkret*, hösten och VÄDRET. Då gäller det att hitta
små, små ljusglimtar. En promenad på lunchen
(om det inte regnar) och/eller fika.
 
Shopping brukar också funka. Det kan räcka med något
litet, en tidning eller en blomma på ICA. Om inte det
hjälper då är det bara att dra något gammalt en snygg
fluffig filt över sig och invänta en ny bättre dag.
 
*Mörkret har jag inga problem med, men när allt är jämngrått
och färglöst så kan jag ju inte påstå att det ger någon extra
energi. Grottmänniskan i oss behöver troligtvis dagsljus,
även om jag vill tro att det räcker med några stearinljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar