Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 12 april 2016

Vardagsrutiner

Två saker fick mig upp ur sängen och
till jobbet i morse: Tanken på ett nytt
avsnitt av Biggest loser på TV ikväll
(mer spänning i vardagen behövs inte)
och att jag bestämt mig för att jag skulle
bege mig hem från jobbet tidigt,
helst 15.30 - prick!

Det senare sket sig. Never ending story
"jag ska bara svara på några mail"
är ju just det: never ending...

Men den som spar han har,
mailen kvar till nästa dag!
Om inte annat så kommer det nya...

Kineserna går ju upp tidigt och ser
till att vi inte blir sysslolösa när
vi kommer tillbaka imorgon.

Så man får hålla sig till (tränings)rutinerna!

Det kan ju inte vara "lördag hela veckan"
med löpträning i sol och trevligt sällskap.
Vardagen kommer och det är bara
till att bita ihop och ge sig ut - själv.

Själv - men inte ensam.
Man har ju alltid rösten i sitt huvud...

Jag var superpeppad på att springa långt
igen (och igen) efter loppet i lördags!
Förvånansvärt "fräsch" i kroppen efteråt. Söndagens Tabata kändes dock som vanligt. Med betoning på "kändes"... AJ!

Återstod att se om benen hade lust att springa när det "äntligen" var dags igen.

Soligt +17, strax efter klockan 17!
Jag hade i alla fall tur med vädret!

Benen var ändå inte helt övertygade...
Men rösten i huvudet talade om att
det inte var något att tjafsa om.

Just do it and get it done!

Nästa gång är det säkert tvärt om.
Hjärnspöket talar om för
benen att de är trötta...

Den stora utmaningen blir att synka kropp
och knopp i tid till den 25 september!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar