Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 4 april 2016

En (norsk) klassiker!

En (norsk) klassiker!
Same procedure as every year - since 2009...


Här kommer årets bilder.
"Samma" som tidigare år.
(same as EVERY year...)


Inga bilder från lördagen. Jag hade lika gärna
kunnat ta en bild, rakt ner i ett glas lättmjölk...
Så dimmigt var det!


Vilken tur att vädret växlar snabbt på fjället!


Söndag (tidig) morgon var det klart!
Strax innan frukost låg dimman tät över Skeikampen igen...


Vi packade skidorna i takboxen och gjorde oss redo
för att åka skidor i Hafjell på vägen hem istället.
(inget konstigt med det, vi brukar åka där sista dagen)


Medan vi åt frukost klarnade det upp och solen
lyste plötsligt från en klarblå himmel igen!


DET vädret vill man ju inte åka ifrån!


Ut med skidorna från boxen igen...
Tur att ingen filmade oss.


Några timmar och ett antal åk senare kunde
vi nöjda packa ihop - igen - och dra hemmåt.
Vissa kanske lite ömmare i kroppen än andra...


Jag säger bara att vissa* kanske inte alltid
anpassar farten efter underlag, ålder och förmåga,
utan kör så att det bokstavligt talat ryker...


*det var INTE jag...









Pistens snabbaste - kör så det ryker?


Pistens snyggaste!


Pistens säkraste åkare - har tid för en selfie eller två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar