Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 6 april 2016

Kvarsittning

Har suttit på "skolbänken" i ett par dagar.
På (rätt?) kurs, som omväxling från jobbet.
Riktigt skönt med en fast agenda som höll tiden,

Struktur och en sak i taget, i perfekt sekvens!
(internt skämt)
Organisations scheman,
presentation av team, deras mission och vision.
Underbart med teori!

Mycket värre i morgon när man är tillbaka i praktiken
(sin backlog) och sin egen mission (impossible?).

Impossible brukar det ju också vara för
mig att sitta still och lyssna utan att somna...
Redan när jag såg kallelsen på två heldagar
från 8-17 så blev jag väldigt zzzzömnig.

Så jag var förvånansvärt pigg,
med undantag för timmen mellan tre-fyra.
Det är som Skalmans mat och sovklocka...
Spelar ingen roll hur intressant det är.

Men vad gör det om man missar
ett par, av totalt 4377 power points?

Jag satt ändå längs bak, så det mesta som presenterades
såg ut som väderprognoser, då bilderna ofta innehöll en
världskarta. Det ord som troligtvis var mest frekvent använt
var "global". DET minns jag, för jag antecknande flitigt.

Kursen hölls på engelska,
så jag skrev oläsliga noteringar på svengelska,
I stället för "reduce waste" skrev jag "reduce waist"...

Nästan rätt!

Kommer knappast att läsa igenom dem igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar