Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 9 april 2016

Upplopp!

Ibland, inte ofta, men ibland, händer
det att det är roligt på riktigt att springa!

Lite "walk of shame" varning att gå till
bussen i löpartights och med vätskebälte.
Men så snart man kom fram till
Heden var man i rätt sällskap!

Tights och löparjackor i regnbågens alla färger. Solen fick sköta uppvärmningen. (måste spara energin till (upp)loppet)

Vilken grej! Att löpträna i grupp!
Alla var glada och pratade med alla.
Ingen trängsel i trängseln.
Ingen som irriterat ropade
"håll höger Volvo", ingen hets,
ingen stress, ingen press.

Istället sprang vi i lagom tempo, mot rött
och i vägen för den tidiga morgontrafiken.

En sur bilist och en RIKTIGT sur cyklist, men i övrigt bara glada (något förvånade) miner när drygt 500 morgonpigga löpare kom springandes, surrande, skrattandes,
som ett långt, svettigt kafferep.

Över broar och (Ram)berg.
Like a walk in (Keilers) a park!

In genom Nordstan
(utan att stoppa och shoppa!?
Jag hade inte ens lust att stanna
och prova någon vårnyhet...)

...och som avslutning,
två ärevarv inne på Ullevi.
Inte snabbare än att man kunde
fota och springa samtidigt!

Som sig bör så fick man sin
Kexchoklad efter uträttat stordåd.

Men den största belöningen
var ändå energikicken efter drygt
21 roliga och soliga kilometer!

Gruppterapi i sin bästa form!























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar