Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 22 september 2017

Outfit!!?

Om man ska tro statistiken,
(1197 km i år, med morgonens runda inräknad...)
så är jag väl förberedd inför Maran...


Men så är det inte alls!


Jag har ju INGENTING att ha på mig!!!
(eller för mycket att välja på?)


Så sent som igår var jag på Stadium och provade skor...
Vilken nybörjare jag är!
Det är för SENT att springa in ett par nya skor nu!
(köpte inga)


Nu MÅSTE jag bestämma mig för vad jag ska ha på mig.
Får utgå ifrån de skor jag har.
Men de skor som matchar de kläder jag skulle
vilja ha på mig är inte ok att springa så långt i...
(det har mina tår sagt till mig...)
Alltså är det lila-turkost som gäller.
Ja, för att springa i kläder som inte
matchar skorna är UTESLUTET!
(eller? jag vet inte... liiite panik nu!)



Förra året köpte jag (i god tid) en outfit som matchade mina skor.
Men insåg sen jag att det är kompression som gäller och att det
kanske kunde bli varmt i Berlin och köpte ett par nya korta tights...


Sen övervägde jag att springa i en Sverigetröja...
(tvekande för att den var helt ny och inte "insprungen")
Men i sista sekund insåg jag att det verkligen skulle bli
VARMT och det var läge för att springa i ett bara ett linne.
(ja, och tights såklart!)
Så min maradebut blev i ett tråkigt, svart linne från Ullared...
(och efter 35 km försod jag varför det finns glidmedel
för löpare mot diverse skav från kläder...)


Men det slutade ju trots allt med SUCCÉ!


Så kläderna kanske inte är det viktigaste?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar