Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 25 september 2017

Flerfrontskrig

Igår utkämpades ännu ett slag i det heliga eviga kriget mot
STÖKET. En strid som inte kan vinnas, trots att vi kämpade
hårt på flera fronter och huset såg ut som ett slagfält...


Helst hade jag velat ha en minesstund i stillhet
på ettårsdagen av min maradebut. Men fick nöja
mig med att städa i min Berlin Marathon tröja...


Alla tillgängliga resurser blev satta i arbetsläger arbete.


Det bakades bullar, pizza, lagades köttfärslimpa och köttfärssås,
tvättades, bäddades, dammades, piskades, skakades, torkades, klipptes,
räfsades, slängdes, röjdes, tömdes och kördes till återvinningen...


Som tur var spelade dottern match,
så att man fick tillfälle till time-out och
sitta ner en stund för att titta på handboll!


Skönt att det är måndag igen!



2 kommentarer:

  1. Och visst är det konstigt att det blir dubbelt så grävigt medan man håller på?

    SvaraRadera
  2. Ja, och ibland så måste jag städa innan jag kan börja städa...

    SvaraRadera