Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 7 juli 2015

Som man bäddar...

...får man ligga...
Eller rättare sagt:
"som man ligger får man bädda"...

HEMTEX sommar-REA är en fälla som jag
ständigt faller i. Det är konstigt, för när det inte
är REA så finns det ingenting jag behöver...

I år blev det nya påslakan som ser ut som att
man bäddat med gammaldags spetslakan.

Tog fram ett rosablommigt överkast (som jag
haft liggande sedan länge) och på 10 röda
hade jag "gjort om" i sovrummet.

Jag var sååå nöjd!

"Vissa andra" kommenterade den nya bäddningen
genom att muttra: "..och vad är det här nu för nåt'..."

Vilket betyder:
"...vad har du nu köpt (läs slösat) för
skit som ska vikas fram och tillbaka?
Helt onödigt, vem orkar bädda liksom?..."

Jag lyssnade inte på det örat, men nästa dag städade
jag linneskåpet och rensade ut bland tidigare års "fynd".

Men jag har löst problemet med det extra
överkastet. Jag använder det som extra täcke!
För alla sommarnätter är ju inte så heta...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar