Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 14 juli 2015

En misslyckad kaka

Provade ett recept på en "misslyckad kaka"
den är riktigt god, om man lyckas med den!

Här är receptet:

"En misslyckad sockerkaka"

Man vispar int äggen så den blir mer kompakt.
Det är viktigt att den int gräddas för länge,
den ska vara nästan just färdig...

Bryn:
125 gram smör, häll i 1 dl gräddmjölk

Rör ihop:
2 ägg med 2.5 dl strösocker och 2 tsk vaniljsocker
tillsätt den svalnande smörblandningen.
Blanda 2.5 dl vetemjöl och 1.5 tsk bakpulver,
rör ner i smeten.
Grädda i smord och bröad form,
175 grader, nedre delen av ugnen,
20-25 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar