Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 9 juli 2015

Packad

Jag är något omständig när jag packar...
I slutändan brukar det å andra sidan bli bra!
Kan inte skylla på att packningen inte är genomtänkt
i alla fall... Skriver listor veckor i förväg, bockar av,
tänker om och stryker. När det närmar sig plockar jag
fram ALLT, tar bort, sorterar, funderar, tänker om, men
och kanske en gång till (och VAD ska det bli för väder???)
Det är total ångest och jag måste se allt framför mig innan
det slutligen är dags att trycka ner allt i en väska några
väskor och kassar (+ en del löst - om vi bilar).

Thank God (och Volvo) för våran V70!

I år har jag för mig att jag vill resa med lätt
(och framför allt RÄTT) packning!

I går var inget undantag. Jag undvek packningen
så långt det var möjligt genom att ta en runda
(vardagsmotion!) på Backaplans alla reor...
Behövde "komplettera" lite för att få ihop det!

Nu kommer jag inte att stå inför några
"jag har ingenting att ta på mig-beslut" på
nästan 4 veckor. Alla val är redan gjorda!
Mixat och matchat. Lätt - som en plätt!

På något konstigt sätt var det mycket
enklare att stiga upp (innan klockan) idag!
Det blev sent igår... (och då pratar jag inte party)

När jag väl tänkt om, tänkt rätt och bestämt mig,
tvingat grannen på en PW runt dammen, tvättat
en sista maskin, hängt den och PACKAT ner i väskorna
och nästan somnat, så kom jag på några fler saker som
kunde "vara bra att ha med sig"...

Nu har hysterin lagt sig. Jag är helt färdig...
Jag behöver semester!

Jag HAR semester!



Lugnet efter stormen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar