Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 7 december 2014

Välkommen hem till oss!

Så här i juletid vill man ju göra lite fint.
Även entren måste därför göras extra välkomnande!

Så jag köpte en ny ljuslykta!
(men sommarblommorna står kvar...)

Maken tog julfixandet till nästa nivå
och beställde en helt ny farstukvist.
(=bro på norrländska)

...men, vart tog snickaren vägen?
(Vi söker nu med ljus och lykta...)

De återkommer väl när regnet upphör?
De har lovat att bli klara innan Lucia
(men sa inte vilket år...)

Så för tillfället välkomnar vi (särskilt) dörrförsäljare och jehovas vittnen,
med en varggrop!



2 kommentarer:

  1. Har den norrländska arbetskraften gått i strejk? ;)

    SvaraRadera
  2. Här slipper de snickarjobb. Men de slipper inte undan sy- (lagnings) jobb. De får ta med sig jobbet hem om de inte hinner klart!

    SvaraRadera