Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 13 december 2014

Lusse lelle

Tur man har loftet full av tomtar, för
det var alltför länge sedan man fick följa
med till skola/dagis och se ett luciatåg.
*saknar* (men bara lite)

Jag får helt enkelt låta (det ännu oanvända)
lucialinnet i vuxenstorlek, komma ut ur garderoben.
...ett annat år.

Igår fick jag dock nöjet att skjutsa barnen till skolan.
...inte mindre än 2 gånger inom loppet av en kvart.
Gympaväskan skulle ju med också...

Men mitt "bästa" luciaminne är exakt 12 år gammalt.
Då åt vi lussekatter framför TV's luciafirande tidigt på
morgonen, för att sedan åka in till Östra sjukhusets
förlossnings avdelning. ...och hem igen...

För bebis lät vänta på sig ytterligare några dagar,
men idag kanske jag tvingar henne att lussa för oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar