Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 22 december 2014

Jul tur - och retur...

I år har vi verkligen köpt julklapparna i god tid!

Vi har till och med delat ut dem,
redan flera veckor innan Kalle Anka...
Lugnet som brukar infinna sig i mellan-
dagarna har jag känt länge nu.

Så jag kan väl börja tänka på nyårslöften i stället!

Men att köpa presenter för tidigt har sina nackdelar.
Den allra första jag köpte, kunde jag nämligen inte
hitta sen när det väl var dags att slå in den...

Efter lite eftertanke, insåg jag att jag måste ha råkat slänga
den... Man ska inte förvara små saker i prassliga påsar!
(Men det var ju inte illa att jag kom ihåg att leta efter den!)

En annan julklapp jag köpte tidigt hann
jag byta (mot en billigare) redan innan lucia...
Nästa år gör vi det enda rätta och avskaffar allt vad
julklappar heter! (Utom dem man köper till sig själv...)

Under granen (täckt av barr) ligger
nu bara -användbara- mjuka paket
och -läsvärda- hårda paket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar