Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 4 december 2014

Ketshup effekt

Jobbar bäst under "press", så igår blev allt som skjutits
upp till "sen" äntligen gjort. Ja, hade jag inte tankat på
vägen hem från jobbet, så hade jag ju inte kommit hem...

Sen ägnades ett par timmar åt (in?)effektivt
plockande och  lite städning* som nöden krävde.
Men här är det bara yta som räknas!

Igår var den stora utmaningen:
"Var sak på sin plats"!
Det var just det som var problemet...

Men tillslut var jag nöjd, men för att inte de bortplockade
sakerna skulle smita ut igen, så låste jag för säkerhets skull,
skåpdörrarna till skänken där "allt" ryms förvaras**...

Men städningen var bara uppvärmningen, sen blev det träning!
Skön känsla att träna ute i 2 gradig "värme" så att svetten sprutar.
Inte sämre att sen komma hem till ett nystädat hem, för att sitta
i soffan under en filt och hålla värmen, helt utan ansträngning.

* Köksgolvet torkades av, så att man kan äta
pepparkaksdegen som ramlat ner när vi bakar senare...

** I skänken förvaras lite mer än vad som egentligen
"ryms", och betydligt mer än vad man behöver...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar