Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 18 november 2013

Slit och släng

Ett tårfyllt farväl idag till min gamla trotjänare.
En telefon som man kunde studsa i golvet, plocka
ihop bitarna igen och den fungerade. Inget krångel
OCH den gick att ringa på! Vad mer kan man begära?

Men den var från stenåldern... (Inget fel på det.
Jag hör själv hemma där.) Till saken hör att jag hatar
manualer och gärna vill vara smartare än min telefon...

Men vi ska nog bli kompisar - nu när jag har fått
(inte så lite) hjälp att starta upp den nya.
Nej, det var ju inte svårt alls egentligen...

Ja, privat har jag "kört" iPhone länge.
...och nej jag kommer inte att uppgradera eller köpa
en ny i första taget! Men jag kan inte leva utan den heller!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar