Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 7 november 2013

Gömt är lätt glömt...

Jag är liiite för bra på att gömma saker...
Än så länge brukar jag minnas VAD jag gömt,
men exakt VAR, det har jag (tillfälligt) glömt...
Senast i helgen fick jag söka en DVD med förra årets
julkalender. Jag kom ihåg att jag köpt den (i Ullared)
och var jag gömde den när jag kom hem... Men där låg den
såklart inte kvar. Kollade flera gånger för säkerhets skull. För
man brukar ju (till slut) hitta saker där man letade första gången.
Gäller iochförsig främst när karlar - i alla åldrar - letar...

Misstänkte att jag hade bytt gömställe och lagt den
där jag brukar "gömma" tänkta presenter. I garderoben.
...och det vet vi ju sedan tidigare att i garderoben
bor det en ond människa som vägrar komma ut!

DVD'n återfanns mycket riktigt i garderoben. Där kommer jag
troligtvis även att hitta alla vantar som "försvunnit" sedan förra
vintern... Inte helt ologiskt, men just nu är dom lik förbannat borta!
Irriterande, men jag har köpt fler vantar att använda så länge.

Jag var betydligt mer oroad den gången när barnens
julklappspengar var "borta". Vi visste ju att vi inte haft
inbrott, men maken tittade lite misstänkt på mig och undrade
nog om jag inte hade "lånat" pengarna från kuvertet*...

Men nu när minnet sviker, så är det ju tur
att man är en jävel på att söka och finna också...
Det som inte mamma hittar är verkligen borta!


*Ja, jag hittde kuvertet med pengar.
Precis där jag hade glömt att jag gömt det...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar