Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 8 november 2013

Fredagsmüs(li)

Tips på snabbfixat fredagsmüs som man rör ihop
på nolltid av det man har hemma i skafferiet!
 
 
100 g smält smör
2 dl basmüsli
1.5 dl vetemjöl
1/2 dl socker
2 msk sirap
1 tsk bakpulver

Forma till bollar - platta till på bakplåtspapper.
Grädda ca 10 min i 175 grader

Med kaffe och kaka istället för vin så
ökar chansen att man inte somnar i soffan.
I alla fall inte före nio...

Men just idag blir det "andra bullar".
Nämligen frallor och kolakakor!

...och ingen sovmorgon imorgon.
(appropå dagens tidigare inlägg...)

Före...


...en kort stund senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar