Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 19 november 2013

Ljusakuten

Tyckte att jag var SÅ smart när jag sladdade in
på ljusakuten/IKEA en fredag kväll strax innan
stängning. Perfekt! Ingen trängsel, inga köer!

Jag köpte ljus i alla dess former och varianter. Nu skulle det väl
ändå inte råda brist på ljus hemma på ett bra tag? Det var bara en
detalj jag hade missat... Dagen efter tog tändstickorna SLUT!

Varenda ask hade bokstavligt talat gått upp i rök!
Och i gaständaren var det (såklart) slut gas. Som alltid!

Barnen hade haft "eldfest" med en marchall på vårat eldfat
och eldat upp ALLA tändstickor, inklusive tändsticksaskar...
Till saken hör att detta hände en lördag kväll när vi och våra
gäster precis skulle äta fondue. Lite svårt att hålla grytan kokande
utan eld... Tack och lov hade jag ju redan tänt endel ljus och kunde
på så sätt tända under grytorna. Nästa morgon for jag runt i huset likt
en knarkare på jakt efter droger. Det borde ju finnas en gömd ask
med tändstickor någonstans? Hittade en, med några få oanvända
stickor, bland mängder av brända.

Sicket ofog att lägga tillbaka gamla stickor i asken!

Så under några hemska dagar levde vi med ransonering.
Fick lov att tända ETT ljus med en tändsticka och resten
av ljusen med hjälp av ett annat ljus.


Kom och rädda oss. Någon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar