Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 27 november 2013

Är krisen (redan) över?

Det är nu den stora prövningen kommer.
Räcker det med rutiner och goda vanor nu
när
det blir allt mörkare och kallare? Snöblandat
regn, halka, (mot)vind, ständig uppförsbacke...

Jag kan villigt erkänna att jag INTE har lust att ge mig
ut för att springa i dessa dagar (är det natt eller dag?
Vad är klockan förresten?) Inte ett endaste DUGG!

Jag vill stanna inne under en filt och ta en kaka till.

Känner för ett långt... Vi kan kalla det "uppehåll"...
Ärligt talat är jag beredd att ställa in skorna - för gott.
Göra ett symboliskt skobål! Kan det vara 40-årskrisen
som är över redan nu, eller övergår till någonting annat?
(Den höll ju på ett bra tag, det är ju några år sen fylledagen.)

Den nya krisen tar sig helt andra uttryck. Jag har redan
bokat in mig på en kurs i silversmide!!? Jag som varken
har tålamod eller någon estetisk talang över huvud taget.

Efva Attling får konkurrens!
Fattas bara att jag kommer ut ur garderoben också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar