Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 27 januari 2013

Veckans prova på

Planerar att avsluta veckan med ett yogapass
på Sankt Jörgen. Jag är ju "van" yogautövare,
som provat på hela 2 gånger tidigare (förra
året när det var gratisvecka). Jag har bara
positiva minnen av tända ljus och harmoni...

Det verkar så lätt...Men jag skulle ändå säga
”Don’t try this at home”. Tror inte att jag skulle
kunna finna lugnet och djupandningen hemma
i vardagsrummet med Nickelodeon på TV'n i
bakgrunden...

Tidigare i veckan skulle jag (äntligen?) prova på
Zumba. Trodde jag var den sista i Sverige som
inte prövat… I så fall är jag fortfarande det, för
passet var inställt och ersatt av Dansaerobic…

Träningen fick en kylig start då mina kläder legat
i bilen hela dagen (-15). Försökte värma upp väskan
på sätesvärmaren, men det hjälpte inte mycket…
Äger inga inomhusskor utan hade lånat sonens
(knallröda Adidas). Tror att det gick att ana att
jag inte brukar gå på dansklass… (Hoppas att de
andra trodde att jag egentligen spelar innebandy)

Nu i efterhand så tror jag ändå att detta byte av pass var
bra för mig. De få zumbasteg som ingick fick jag nämligen
ingen kläm på alls, med mina till synes steloperedade höfter…
Men dansaerobicsen bestod mest av ”danssteg” som var lättare
att hänga med på. Ja, själva stegen alltså! Det var väl själva
dansen då som inte satt helt klockrent...
Men vadå? Det var ju första (och sista) gången!

Dagen efter var det så dags att prova Pilates.
Att det kan vara så svårt jobbigt att hålla sig
på mattan? Trots att man hela tiden ska vara
"fastskruvad" i golvet och nästan helt stilla så
skakar musklerna av ansträngning!
 
Men efter passet kommer belöningen. Underbart
doftande tvålar i duschen (fördelen med att träna
på en SPA anläggning). Detta kunde till viss del
kompensera att mitt rollon hade frusit i väskan…

Så dags för utvärdering:
Visst verkar det kul att träna i grupp. 
Att ha en ledare som hejar på och upprepar:
”Bra jobbat, ni skulle se hur snygga ni är!!!”,
gör ju onekligen att det går lite lättare.
(Så länge man inte tittar sig i spegeln, så kan
man ju låtsas att det är sant…)

Men jag löser nog inget årskort i år - heller.



Glöm inte belöningen efteråt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar