Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 8 januari 2013

Var.Dags.Logistik

Jobbar med logistik, men den privata logistiken är långt
mer avancerad att få ihop. Jag talar om barnens träningar,
matcher eller som nu i helgen: 2 cuper samtidigt...

Men helgen var bara uppvärmningen efter ett välbehövligt jullov.
Nu drar vårsäsongen igång: Trots att barnen "bara" har 4 olika
aktiviteter (läxor och skolan är ett kapitel för sig) så kan det bli
upp till 9 träningstillfällen i veckan (matcher oräknat), så det krävs
flexibla lösningar. Då har vi ändå valt bort (det dyraste och mest
tidskrävande) hästar och hockey...
(Fanns helt enkelt inte med på listan av valbara aktiviteter.
I förhand bortsorterat av elaka realistiska föräldrar...)

Väskor ska packas (helst med tvättade tränings/matchkläder),
det ska skjutsas, samlas, tränas, spelas, hämtas, hejas och helst
ska det finnas något att äta när hungriga vargar anländer hem...
Lösningen kallas PLANERING och det kräver sin projektledare.
Till hjälp finns det matlådor, micro, ryggsäck och cyklar. Så
ibland får projektteamet klara sig bäst de kan på egen hand!

Som grädde på det redan surnande moset så tillkommer
bakning, lottförsäljning och caféveckor.

Oj, vad jag kommer att sakna detta när det är över!


Pizzabullar - perfekt till matsäcken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar