Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 24 januari 2013

(M)ätbara mål!?

Läste i Metro om hur man skulle lyckas med att hålla
sina nyårslöften (vilken tur att jag inte gett några)!

De tipsade om hur man sätter SMARTA mål.
Måste genast utforma mina personliga KPI er, skapa
ett Scorecard och en Masterplan för 2013!

Målen bör vara:

Specifika - Ja,det är ju en fördel att veta vad själva målet är...
Mätbara - Jag läste ätbar (det verkade ju logistkt med Ätbara Mål…)
Aktionsinriktade - Va? Räcker det inte med att skriva en ”att göra”
lista??? (Synd, jag som är så bra på att planera…)
Realistiska - Det är ju roligare att nå målen, än att misslyckas med det…
Tidseffektiva -  Det är jag med på!
Attraktiva - Såklart, annars ville man väl inte nå dem???


Så - nu är det bara till att sätta igång!
Med vadå? Tror jag redan börjat tappa fokus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar