Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 14 januari 2013

I väntan på våren

"Bättre att tända att ljus, om än aldrig så litet,
än att förbanna mörkret", var det visst någon
filosof som sa. Det är bara att hålla med!

Även om julen är utstädad* och det sägs att vi går mot
ljusare tider, så återstår det ytterligare några mörka månader.
Men jag har laddat med nya storpack med ljus från IKEA.
(Ny personbästa tid för ett besök på varuhuset igår!
Båda våningarna, lagret + kiosken på 41 minuter!
Men då hade jag "hjälp" av make och son...)

*Om sanningen ska fram så fuskade jag med själva
städningen. Ett nytt doftljus får stå för väldoften så väntar
jag med storstöket till dess vårsolen tvingar mig till handling...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar