Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 30 september 2016

Pånytt född!!?

Att föda barn är tuffare än att springa marathon!!?
Ja, nu kan jag ju jämföra...


Den fysiska (och psykiska) påfrestningen är snarlik.
Med den skillnaden att det är olika kroppsdelar
som får tänjas ut till bristningsgränsen...
(efter min första förlossning hade jag ont
i händerna och var hes... - frågor på det?)


Ingen lustgas eller epiduralbedövning under
ett marathonlopp. Men väl en miljonpublik
(som man inte velat ha med i förlossningsrummet...)


I bägge fallen är det värst för de som supporterar
från sidan, de hinner ju varken äta eller dricka...


Vi som föder/springer blir ju serverade!


Man har ingen aning om vad man gett sig in i...
Hur man än förberett sig,
så har man ingen kontroll på utgången.


I vilket fall som helst så är det värt besväret!
Efteråt minns man inget av det jobbiga!
Men barnen har man bara till låns i sådär en 18 år.
En marathonmedalj varar för evigt!


Jag känner mig personligen pånytt född!


De första dagarna efter loppet kände jag mig
fräschare i ben, knän, fötter än på flera månader!!?

Jag blev nästan orolig att jag fått med mig någon
annans kropp hem... För plötsligt längtade jag
efter att ge mig ut och springa - långt!

Men efter ytterligare ett par dagar, släppte ruset.
Jag började känna igen den gamla kärringen igen...


Sen såg jag några bilder på mig själv från (upp)loppet.
(där jag inte var medveten om att jag blev fotograferad)
My god!
Ingen snygglöpning där inte!
Och då menar jag inte bara att linnet var fult...


Inga snygga träningskläder i världen hade hjälpt upp
den synen. Jag kanske var lite trött ändå... Just min
slutspurt har jag ju inga klara minnesbilder av...
De bilderna glömmer jag och behåller bara mina egna
minnesbilder av hur "lätt" det gick och hur roligt det var!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar