Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 9 september 2016

(Livets hårda) skola

Fredag!!?


Oavsett om man sliter sitt hår sitter i skolbänken eller
på Volvo, så är det skönt att det kommer en fredag...
...varje vecka!

Vill man ha en extra utmaning så sitter
man i skolbänken - på Volvo!


Sonen har börjat på gymnasiet för några veckor sedan.
GTG - Göteborgs Tekniska Gymnasium.
Delägt av Volvo Cars, Volvo AB och kommunen.
Lektioner delvis på Lindholmen och delvis "innanför grindarna".
I onsdags var det föräldramöte, samling vid TK-porten...


Verkar lovande, men inte lätt!
Snart blir det 4 veckors praktik.
I fabriken!
Vi får väl se om dessa gymnasieår ger
mersmak på ett fortsatt (arbets)liv på Volvo!
(eller motsatt effekt...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar