Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 28 april 2015

Tjat i kvadrat

Är det inte det ena, så är det det andra...
När tjatet om att börja rida klingat av, så
kommer nästa (tsunami)våg av bedjanden...

"Snälla, snälla, SNÄLLA mamma!"
NEJ, jag är inte snäll, möjligtvis snål, men inte
snäll och det är INTE på långa vägar samma...

Just nu är önskemålet att få ett "Guldpass" till Liseberg.
Lite större chans att jag ger med mig angående detta,
(men kanske inte redan i år...)
jag är mindre rädd för Liseberg än för hästar...

Jag får väl ta till det klassiska svaret:
"När jag var liten, då fick man minsann inte..."

Fast, för min del (på Krita-tiden när jag växte upp...)
fanns det ju en rent geografisk liten detalj (130 mil), som
gjorde att jag inte kunde gå på (eller ens kände till) Liseberg.

Hästar var jag livrädd för, redan då!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar