Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 9 april 2015

På glid

Igår, sent på eftermiddagen var
det så dags... Ursäkterna var slut...

Jag hade gjort alla "viktiga ärenden"som "måste"
göras i Kalix. Ätit butterkaka, fyndat skor
(och diverse annat), köpt en Kalixmössa,
varit på loppis, bakat en slabbakaka...

Nu skulle spåren testas.
Men inte vilka spår som helst,
utan SM-längdspåren!

De gamla vallningsfria längdskidorna
var avdammade. Skulle de hålla?
De hade legat oanvända i 16 år!
Spänningen var oliiiidlig...

Lera och vattenpölar täckte parkeringen,
men solen lös över stadion trots den sena timmen.
Men pjäxorna passade (både fot och bindning),
så det var bar å åk!

Jag hade inte direkt bakhalt,
men å andra sidan inget vidare glid framåt heller...
Bra förutsättningar för en nybörjare!

I minsta nedförsbacke var jag beredd att se
döden i vitögat. Man har ju ingen broms!?
Lättad föreställde jag mig publikens jubel när jag
helskinnad gled (stakade mig blå) in på stadion.

Det blev ingen 5 mil direkt,
men några kilometer som säkert
kommer att kännas av i armar och rygg...

Nu ska det inte dröja 16 år till nästa gång!


Var är publiken?


"I skick som nya" inköpta 1991?




I Kallas (skid)spår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar