Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 27 april 2015

Sovmorgon

Då jag kände mig lite snuvad på helgen
och blåst på konfekten, så unnande jag mig
att sova till klockan var över 6 i morse!

Jag steg upp före 6 både på lördag och söndag, vilket
inte är helt ovanligt, varför sova bort en ledig dag?
Men måndag... Då lockar det ju inte att stiga upp...

Väl uppe ur sängen när jag noterat att det var fint väder
(såklart, helgen var ju slut!) så gjorde jag det jag tänkt på
många gånger. Sprang några kilometer innan jobbet!!?

Helt galet! Jag VET! Men det fina i kråksången är
att man slipper göra det nu på kvällen! Smart va!

Men jag måste ha tagit ut mig lite för mycket.
För när jag hade varit ute på lunchen idag och skulle
ta  mig upp för sista trappsteget utanför receptionen,
så  orkade jag inte riktigt lyfta foten tillräckligt,
utan snubblade och föll raklång frammåt...
Självklart inför allmänt beskådande och åtlöje.

Men det får man bjuda på!

Jag var glad att alla kroppsdelar höll och att jag bara
fick några ytliga skrapsår. Tack och lov hade jag INTE
telefonen i handen för då hade den varit krossad nu!
(Så fallet berodde inte på att jag gick och stirrade i en skärm)

Nu ska jag med gott samvete ta det lugnt resten av kvällen.
Kanske stirra in i en och annan skärm...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar