Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 26 april 2015

Game over!

Helgen var vigd till 100% sport och 0 % hushållsarbete,
vilket kan vara en skön fördelning för stunden!
(Handbollscup och 2 fotbollsmatcher på schemat)


Men på måndagen när verkligheten kommer i kapp
och man måste ta igen jobbet på obetald övertid,
så önskar man att helgerna var lite längre...


Därför var det på gott och ont när Kärra F-02's båda lag
mötte varandra redan i kvartsfinalen och det "vinnande"
Kärra laget sedan åkte "redan" ut i semifinalen.


Ingen final i år alltså...
(De har ju vunnit Bohuscupen de senaste 2 åren)


Men jag har aldrig tittat på så mycket handboll som denna helg!
(...och då var det inte ens F-02 jag följde)
Hela förmiddagen idag ägnades åt att sitta som Ulla-Bella
(slutresultat noterat: 88-88)
i sekreteriatet i hallen där A-pojkarnas finalspel avgjordes.

Pojkar och pojkar, de är ju ganska stora... Det var för övrigt
omöjligt att urskilja vad som sades på planen (pratade dom?),
deras bröl och vrål lät mer som ett utrop från någon Minaret...


Det blev nog både en och annan plump i matchprotokollet,
men jag blev i alla fall inte utvisad... Det var inte lätt att hinna
se och notera vem som gjorde målen, det gick undan!


Men jag överlevde tack vare att ett par lag lämnat
walk-over och att 2 matcher således ställdes in.
Annars hade vi inte ens hunnit äta och gå på toa...
Alla på planen överlevde också, även om det smällde
rejält ett par gånger mellan dessa stora killar!
Ingen tränare fick hjärtattack, trots en del upprörda känslor.
(VEM väljer frivilligt att bli domare???)


Från helgens fotbollsmatcher lämnade jag walk-over,
(inget vidare väder för den sporten...)
så tack vare det hann jag med både nytta och nöje!
En loppis och en storhandling på Coop...
Men mer hushållsnära tjänster än så blir det nog inte!



...och jag har inte ännu kommit över att jag missade
större delen av fredagens Let´s Dance final!




Resultat 88-88, noterat av Ulla-Bella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar