Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 8 april 2015

Snön suger

Laddade med matsäckar (=säckar med mat) fyllda med mackor, falukorv, pinnbröd, pannkakor, kaffe, saft och kakor, åkte vi till Stor Klinten över dagen igår.

Huvudsyftet med utflykten
var inte själva skidåkningen...

Trots lång grillpaus blev jag ovanligt trött i benen. Det varma vädret förvandlade snön till "slush". När temperaturen går över 10 grader kan man bokstavligt talat konstatera att "snön suger"...

Men träningsvärken kanske kom utav min ovana att promenera med barnvagn
(i decimeterdjupt snöslask)?

Klart att faster ställer upp och "passar"
sitt yngsta syskonbarn när hon är mätt, nybytt och trött.

Ja, barnet alltså!

Efter den promenaden nöjde jag mig
med 3 "näst sista" åk innan hemfärd.

Efter en heldag med friskluft i (och bredvid) backen var det inte bara jag som tog en power-nap i bilen. Zzzzzz...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar