Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 27 mars 2015

Ut ur garderoben

Varje morgon får jag vända ut och in på
garderoben för att få tag på en trasa att dra
över mig. Jag borde definitivt inte komma
ut ur garderoben. Jag borde låsas in!

Även när jag vet vad jag ska ha på mig, så tar det en
stund att bli färdig på morgonen. Irriterande, för det
är ju ingen avslappnad stund i en  "walk-in closet",
med blommiga tapeter och en skön fotölj. Tvärtom!

Bokstavligt talat - ett famlande i mörkret...

Det hjälper inte att jag bestämt innan vad jag ska ta.
För när jag står där på morgonen så "passar" det inte alls!
(och då är det inte den fysiska storleken som är felet)

Oftast är det som i  morse. Att jag inte hittar linnet/skärpet,
eller vad det nu är som jag "måste" ha till. Inte förrän man
letar för tredje gången på samma galge, eller hylla (där
man vet att det ska ligga), så hittar man rätt till slut...

När man varje morgon måste vända upp och ner på lådan
med underkläder, för att det man ska ha alltid ligger underst...
Då inser man att man lever i ett I-land och har det lite för bra...


Vardagsmornarna är värst,
så det är skönt att det är helg!

Ska börja lördagen med att städa garderoben!
Men det är inte säkert att jag kommer ur den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar