Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 9 mars 2015

Godkänd vecka

Förra veckans träningsschema fullföljdes!

Om än inte till punkt och pricka.
Vissa avvikelser har förekommit.
Men bara några små undantag och
godkända snedsteg, så i det stora
hela med ett fullt godkänt resultat!
Jag menar, det är ju inte varje vecka man
är med och sätter ett VÄRLDSREKORD!

Det blev endel bonus i form av lunchpromenader.
Både inom- och utomhus!

Jag har till och med gjort ytterligare en
"inscanning" (invägning/kroppsanalys)
och än har jag inte blivit äldre!

Jag blev ju lite orolig när jag började
veckan med en avvikelse från schemat.
En löprunda på den heliga vilodagen
får ju absolut inte bli en ny (o)vana!

Men som kompensation så blev tisdagen befriad.
...från träning.

Istället stod jag och sålde korv och fika i sporthallen,
medan Kärra HF's herrlag fick stå för svettandet.

På onsdag var jag på spår igen och fick
frys-svettas utomhus i månens sken.

På torsdagen tog jag draghjälp av maken för att
slippa springa själv ute i mörkräddet. Jag sprang
enligt norsk taktik, tog rygg på maken under hela
passet för att sedan spurta förbi honom på upploppet!

Han visste dock inte om att det var en tävling
och inte att första priset var att städa badrummet
och andra pris var att dammsuga...

I fredags simmade jag lugnt.
(ja, något annat simsätt behärskar jag inte)
Detta är ju den enda form av stretching jag utför
(förutom när jag sträcker ut mig i soffan)
så det är ganska viktigt att den blir av...

Lördagens världsrekordförsök utfördes enligt plan
och följdes av årets världspremiär på "Blå spåret".

Söndagen simning fick däremot strykas.
För då var det en tidig handbollsmatch på schemat.
Och match går alltid före träning!

Veckan avslutades som sig bör med ännu ett pass
ute (i lätt duggregn) med 24 Fitclubs tappra gäng.

Men idag helgar jag vilodagen, som sig bör,
för att ta itu med träningsvärken imorgon igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar