Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 8 augusti 2013

Tanorexia

Så här med ett par få dagar kvar av semestern
gäller det att hjälpa naturen på traven!

Man vill ju gärna ha lite solbränna kvar när man kommer
tillbaka till jobbet på måndag. Men tyvärr så glömde Gud
pigmentet när han skapade mig. Så trots många timmar i sol-
stolen och att jag är brunare än jag varit på länge, så kan min
färg i bästa fall beskrivas som mörkbeige (eller snarare gråbeige).

Nåväl, man har ju fått "färg" i alla fall!

Det är då man med hjälp av den stora tuben skaffar sig en 
vacker varm orange ton… Om man ska kunna sticka fram
benen, utan att kartlandskapet med dess blåa floder blir allt
för framträdande, så krävs det några extra omgångar. 

Jag tar det säkra före det osäkra och kör både
invärtes och utvärtes behandling. För vem vill inte
ha en vacker insida, det är ju den som räknas, eller?

Innehållet motsvarar väl sådär en 100000 morötter.
Troligtvis har jag snart både kanintänder och päls.

Varning för överkonsumtion!

2 kommentarer:

  1. Du kommer att bli jättesöt med långa öron - och då får ju ungarna äntligen ett husdjur!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag skulle inte gnaga på elkablar i alla fall!

    SvaraRadera