Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 30 augusti 2013

Fredag hela veckan

Äntligen fredag - igen !?
Varför inte baka en gammal favorit?
Denna fick dom till fredagsfika på jobbet förra veckan.
Vilka lyckliga kollegor jag har... Men det är dom värda!

Deg:
100g smör
1 1/2 dl strösocker
1 ägg
3dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning:
250g jordgubbar (färska eller frysta)
3dl gräddfil
1 ägg
2 tsk vaniljsocker
1 dl strösocker

Tryck ut degen i en pajform.
Skiva över jordgubbar.
Rör ihop fyllningen och häll över.

Swisch in i ugnen på 200 grader i 30 min.
Serveras kall. På SNYGGA fat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar