Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 22 augusti 2013

Så mycket falskhet...

 ...bor det där...

Jag har ju försökt att hålla igång lite på semestern! Det har väl
gått "sådär". Trodde att det skulle gå lättare när jag "kom hem"...

Jovisst!

Efter alla varma sommardagar var det (ganska) skönt att ge
sig ut och springa i lite svalare väder. De första 100 metrarna
kändes det toppen och jag funderade på vad jag skulle kunna
skriva för (irriterande käck) statusuppdatering på Facebook:

"Lätt duggregn och en ny neonfärgad tränings-
topp gjorde dagens löprunda ovanligt lätt"

Men efter 500 meter så insåg jag att det var en lögn
och förbannad dikt, rent önsketänkande. Det var inte
ett DUGG lätt! Visst, träningstoppen var visserligen gratis
(hade också kommit med posten), men där slutade det lätta
och enkla. Men visst fyller nya träningskläder en funktion.
Om man bara ANVÄNDER dom, så har de ju
faktiskt gjort någon nytta!
 
Så 2a och 3e gången jag och toppen var ute
och lufsade gick det faktiskt lite lättare!

Dansa i neon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar