Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 1 augusti 2013

Norrländska myter

Nu är vi tillbaka på sydliga breddgrader efter en
vecka med norrländsk luft och (midnatts)sol.
Finvädret förföljer oss, eller är det tvärtom?

Jag vill slå hål på några norrländska myter.
Vi såg inte några många mygg och alla urinvånare
verkar bo i ganska normala hus och pratar både
snabbt och mycket (eller gäller det bara min släkt?).

Har faktiskt inte ens sett någon som använder
sin spark som utemöbel. Eventuellt sitter de
på skotrarna som står kvar i trädgårdarna.

Men ALLA har snöskyffeln i beredskap...
Vem vet, idag 25 grader och sol, men
imorgon kan det blåsa nordanvindar.

Alltid redo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar