Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 23 augusti 2013

Ö-bor

Ingen träning igår, varken i teori eller praktik.
I stället var det spännande fotbollsmatch
mellan Kärra KIF och Björkös P-00!
Det som var mest spännande var att jag fick
anledning att åka ut i Göteborgs norra (enda*)
skärgård. Det sker inte allt för ofta. (läs "aldrig")
Särskilt inte en ”vanlig” Var.Dag.Kväll.
Premiär på Björkö för mig och kvällen kunde inte varit
bättre vald. Soligt, varmt, vindstilla och myggigt...

Mina fördomar mot öar i allmänhet
(och Göteborgs öar i synnerhet) är att
man ”Vet vem som är släkt med vem”...

Men jag är bara avundsjuk för att jag inte får bo så fint, 
(för att inte jag har släkt sedan generationer där ute).
Skönt att komma hem till sin egen civiliserade ö,
Hisingen, med total avsaknad av skärgårdskänsla!

*Det finns dom som menar
att det inte finns någon ”södra” skärgård.
Främst bland dom som kommer från den norra.



På väg hem till civilisationen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar