Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 12 augusti 2013

Äntligen Var.Dag igen!

Tillbaka i Var.Dag.En. Första dagen på jobbet,
efter en semester där ingen kan klaga på vädret!

Alla är brunare än brunast, utom jag. Men vad gör
väl de om hundra år ett par veckor har alla bleknat.
Om inte annat så får man äntligen ta på sig täckande
kläder igen. Ja, det är almanackan och inte vädret som
styr vad man har på sig. (undantaget flip-flops som känns
mer "semester" är "jobb". Men det är väl en smaksak!)

Utan att jag ens märkte det själv så återgick jag till att
skriva Var.Dags.Ord varje dag. Ibland tom fler än ett?
Ber om ursäkt för det! Det ska inte upprepas, (för ofta).
Däremot märkte jag i förra veckan att jag kommit ifrån de
vardagliga rutinerna, som att ta in posten och vattna blommor.

Kanske ska be grannarna att fortsätta att hjälpa till med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar