Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 29 maj 2012

Jag vill opp jag vill opp sa rabarberknopp!

Äntligen säsong för rabarber!

Här kommer receptet på värdens godaste
(och enklaste?) pajdeg!

1,5 dl vetemjöl
1,5 dl havregryn
1,5 dl socker
175 g smält margarin
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
+ lite kokos och/eller sirap ovanpå

Funkar ovanpå alla (?) sorters frukt eller bär.
Eller varför inte blanda: Äpplen, rabarber och jordgubb!?
Jättegott!

Grädda i 200 grader ca 20 minuter.


Före! Intet ont anande!
Efter! Inbakad och klar att servera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar