Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 4 maj 2012

Dagvill

Fredag - igen ?
Det är 3e gången i denna vecka!

Inte underligt att man blir dagvill.
(Eller dagvild om man hellre känner för det!)

Klämdagar och helgdagar mitt i veckan skapar total förvirring.

Först var det en vanlig helg som följdes av måndag för
mig som inte var ledig på klämdagen. Så långt gick allting rätt till.
Men det var bara måndag en kort stund på morgonen,

när jag kom hem var det redan fredag eftermiddag ???
För dagen efter var det ju "helg" igen (1a Maj), men inte lördag,

när man vet att det är jobb dagen efter så måste de ju vara söndag,
eller hur?

Så på onsdagen var det "måndag",
men den "måndagen" följdes av torsdag.
Som om inte detta vore nog så åt vi tacos på onsdag kväll som
ju betyder att det är fredag, så det borde ha blivit lördag dagen efter?
Ingenting stämde!!?

Nåväl - veckan var kort och det blev fredag direkt efter "tisdag",
eller var det torsdag?

Som om inte detta vore nog så sände TV4 fredagsunderhållningen
(Let's Dance) redan igår...  Va? Är det ens tillåtet?
Hade de tänkt att vi skulle plocka fram fredagsmyset också?
För om de tror att det är underhållande att se B-kändisar dansa utan fredagsvinet så tror de fel!
(Undantaget Anton Hysén...)

Ja, inte konstigt att man blir dagvill som det visst heter.
Jag är iallafall dagvild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar