Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 31 maj 2012

Fjäriln vingad

… syns nästan överallt!

Jag vet inte hur och när detta hände - men huset är invaderat av fjärilar!

Det är värre än hemma hos Maria Montazami och hennes 72 tofsar.
Jag har fjärilar - på precis på allting!
De sitter på krukor, servetter, koppar, burkar, hänger på gardiner,
finns på tavlor, filtar, kuddar, disktrasor (?) och tom på våra sängkläder…
De har spritt sig så nu har jag även hittat fjärilar på scarfes,
väskor och örhängen…

Riktigt scary nu när jag har upptäckt det själv…
Hejdade mig själv precis när jag var på väg att köpa en flaska vin
med en fjäril på etiketten!

Tänkte ibland skaffa en fjärilsholk till trädgården,
men nu när jag har kommit till insikt om att detta har gått helt
överstyr så ska jag nog stoppa vid tanken!

Jag får ringa anticimex och beställa sanering!
Oemotståndliga!
...men många...




...kryper närmare...
Kan man tvätta bort dem?

2 kommentarer: