Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 5 maj 2012

En ung själ i en tung kropp

Härom kvällen var det dags för en löprunda!
Det var en perfekt kväll, lagom varmt, fågelkvitter,
vitsippor i backarna så långt man såg.
 
Men trots mitt ungdomliga sinne så visade det sig tydligt
att kroppen inte är lika ung… Det gick TUNGT.
Visserligen är det en backig slinga, men benen var
verkligen blytunga och orkeslösa. Jag som hade lovat
sonen att ta tiden på ett "varv" för att jämföra med hans tid.

Om man vill säga något positivt om min tid så är det
att den har "förbättringspotential"… Hans tid var ca 50% bättre än min…
Till mitt försvar kan också sägas att jag ändå hade sprungit in som 2a i hans klass!
 
Den ungen kan inte ha minga gener!
 
Det fick bli powerwalk kombinerat med lite löpning
och efter 8.5 km så kunde jag känna mig ganska nöjd trots allt.
 
På vägen tillbaka till parkeringen så var benen och kroppen fjäderlätta!
Blytyngderna hade lossat - då var det så dags!
 
Men nästa gång - då blir det nytt personrekord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar